czwartek, 3 lipca 2014

Sport to zdrowie!

Moje dzieci uwielbiają wszelkiego rodzaju aktywności fizyczne, od biegania, skakania, po granie w piłkę nożną, lub jazdę na rowerze. Ostatnio na dzień dziecka Oluś dostał w prezencie rolki i rozkochały go w sobie miłością wielką, póki co uczy się jeździć, z każdym razem idzie mu co raz lepiej, a kuzynostwo już zadba o to by do końca naszego pobytu rolki nie były dla niego problemem ;) Nawet by zmotywować dziecko do nauki Matka założyła rolki, w końcu tyle lat na nich jeździłam, ledwo stopniał śnieg ja, siostra i mama śmigałyśmy na rolkach,  myślałam, że tego się nie zapomina, jednak się myliłam! Czułam się jak bym miała rolki pierwszy raz na nogach, strach przed przewróceniem był masakryczny, aż nie do wiary... rolki miałam ostatnio na nogach 9 lat temu, więc to chyba trochę tłumaczy... A Oluś był w szoku, że mama umie na rolkach jeździć, tak samo był w szoku jak zobaczył, że jeżdżę na rowerze i to w dodatku bez kółek ;P

Bedąc dzieckiem, byłam bardzo aktywna, od 4kl podstawówki, do pierwszej gimnazjum grałam w siatkę, chodziłam na tańce, a w wolne dni jeździłam na rowerach razem z mamą i siostrą. Wakacje, cały dzień poza domem, codziennie nad stawem w moim mieście, do którego było dobre 3km w jedną stronę od mojego domu i albo szliśmy pieszo, albo na rowerach, dzięki temu poznałam też mojego męża, ale to inna historia i nie o tym chciałam pisać :) Patrząc na to jak kiedyś byłam aktywna, aż mi wstyd jak teraz jestem leniwa, jak mi się nie chce, może gdybym dalej mieszkała w Polsce byłoby inaczej? A może nie? Jednak kiedy jestem tu na wakacjach widzę jak aktywność mi się zwiększa, jak ilość spacerów wzrasta i czas spędzony na świeżym powietrzu. Dzieci nie pozwalają mi się nudzić, Pola chce kopać piłkę, Oluś biegać, grać w paletki, najaktywniejsi jesteśmy u mojej babci i dziadka na wsi, tam cały dzień poza domem, wycieczki do lasu, nad jezioro, pływamy, skaczemy po kałużach jest cudnie!

Sport to zdrowie, muszę zmienić swój tryb życia, muszę odnaleźć w sobie więcej energii, bo na prawdę mi jej brak, a trzeba mieć kondycję dla dzieci, by nie były zaskoczone, że mama jednak serio umie jeździć na rowerze, a nie tylko mówić , że umie.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz